Saturday, October 2, 2010

2010-06-11

nu spelas: detta(jag är på jobbet och behöver både musiken och alkaloiderna)

Den elfte juni i år såg jag en bild på en blogg som satte igång en lavinartad reaktion hos mig vars like det var bra länge sedan jag upplevde. Någon som renoverar sitt hus hade plåtat sitt golv och visade upp på bloggen, med på bilden var bloggerskans sandalklädda fötter och någon frågade vad för nagellack hon bar. Jag tittade på bilden. Jag läste kommentarerna. Jag tittade på bilden. Tyckte lacket var rätt coolt och började googla.

Som alla nya och gamla lackgalningar vet så får man upp rätt mycket bloggträffar om man googlar på lackets namn + märke. Jag såg fler bilder på lacket, kände att jag nog ville ha det och var snart fast i eBayträsket. Fatta hur mycket snygga nagellack det finns därute!

Googlandet ledde såklart till en mängd sidospår, jag läste vidare på bloggarna jag hittade och blev mer och mer besatt. Hololack! Glass fleck! Flakes! Herregud...

När jag dessutom insåg hur mycket bättre allting blev om man använde över- och underlack som man ska(något jag aldrig insett tidigare) och att det numera finns snabbtorkande topplack så var det liksom....kört.

Före den elfte juni hade jag sex små flaskor Mavala i badrumsskåpet. Sist jag räknade hade jag 239 lack och det trillar alltsomoftast in nya paket genom brevinkastet.

Nu är inte avsikten med det här att "Nagelblogga", få kommentarer eller vara först med det senaste utan jag ville mest få dokumentera vad jag burit för lack, som minnesanteckning och
kanske vara en hjälp för någon annan som liksom jag tröskat efter bilder för att ta reda på om ett visst lack är värt ett köp.
Och lära mig använda kameran jag beställt...skojigt nog så äger jag ingen digitalkamera än. Trots att jag en gång utbildat mig till fotograf. Whee...ingen press. :D





Lacket som satte igång alltihopa? ESSIE Chinchilly!

No comments: