Monday, October 18, 2010

chokladfestival: GUPPY #14

nu spelas: KISS Shite med KOH+(Shibasaki Kou & Fukuyama Masaharu)

(bara för att jag jagar dramat Galileo, blev sugen på lite nya serier igår...)


Det blev varken chokladbrunt eller pastellgrönt igår som synes, på vägen hem från jobbet började jag drömma om en riktigt juicy röd* så jag började snegla på ESSIE Jelly Apple eller nästan-dupe-alternativet GUPPY nr 14. Inte för att jag visste hur snarlika dessa lack var när jag var inne på min värsta röd-kick** i slutet av sommaren, de bilder som fanns av Guppyn var mörkare, dovare. Men oh well, för $2.50 är inte så mkt skada skedd!

Totalglömde dessutom att inkludera ZOYA Alix i line-up:en, så dumt!

Om Guppy kan sägas att de är väldigt bra och väldigt billiga och kan inhandlas från eBaysäljaren jolieeeee som inte tar speciellt mycket för frakt heller.
Just #14 är, i jämförelse med Jelly Apple något varmare i tonen men jag tvivlar på att jag kan få fram den skillnaden på bild.

Jag har två lager lack på bilderna nedan och viss vnl kan skymtas men jag var under tidspress just då, och mig stör det inte nämnvärt. Men i konsumentupplysningens namn så!



naturligt ljus, egentligen mest färgäkta här


med blixt framträder det varma i nyansen




det går f ö utmärkt att klicka bilderna om man vill ha fingeravtryck och trashade nagelband i större upplösning... ;)

Guppys flaskor påminner mig om filmen In the mood for love, de känns klassiska på något vis, skulle kunna stått på So Li-zhens toalettbord kanske? :).
Märket är dock koreanskt.

*det var f ö påfallande många bland de som jobbade i mässutställarnas montrar som bar liknande röda lack, coincidence?

**lustigt det där, jag har alltid tyckt tidigare att rött nagellack är vettlöst boring och tantaktigt trots att jag gärna klär mig i rött, även smycken och skor...
Det gick över! :D

No comments: