Saturday, October 30, 2010

gröna vågen

nu spelas: Last Day of Our Love~The Bird and the Bee

Tänkte pigga upp mig själv och andra med att swatcha lite i helgen. En önskan om grönt har inkommit och jag är ju inte den som är den så... :D

(märkligt det där med den universella böjelsen för gröna lack bland lacknördar, är det inte så säg)

Jag försökte få till ett bra urval av olika nyanser och börjar i den ljusa änden av skalan.


MILANI Dressmaker.

Sägs vara extremt lik CHANEL Jade, men den har jag inte att jämföra med. Fyra lager, rätt svårlackat.

Jag petade dit MAVALA Aquamarine samt Lagoon bredvid på skoj:


fr v Dressmaker, Aquamarine, Lagoon

Aquamarine är lite mer kritig och mindre gul än Dressmaker.
Här nedan har vi sedan CUTEX Sweet Pea, ett eBayköp. Förmodligen rätt gammalt.
Lättflytande men lite vattnig formula som trots allt täckte hyfsat(3 lager) och var rätt lättlackat.
Skulle kanske ha dragit fram ZOYA Shawn och jämfört, men men...

Sweet Pea

Jag gillar det här lacket ganska skarpt. Säljaren hade någon sorts 'köp ett-få ett gratis'-deal så jag skaffade även ett blått, ett chokladbrunt och ett jag trodde var typ orange men visade sig vara mer jordigt.

Härnäst ZOYA Irene. Jag köpte det delvis för namnet faktiskt...men det är vådligt snyggt och täcker bra. Två lager. Tycker dock ofta att ZOYA är knepiga att få dit man vill.

ZOYA Irene

Sist en till jämförelse, drog fram MNY 757 och REVLON Street Wear Burnt och lackade dit:


fr v MNY 757, ZOYA Irene, REVLON Street Wear Burnt

ZOYA täcker överlägset bäst. MNY är exremt skirt men flyter bra så det blir inte så patchy som man skulle kunna vara rädd för. Burnt finns det två olika av har jag för mig, den andra tror jag är en senapsgul creme eller nåt så det kan vara läge att se upp om man vill köpa det(här är det eBay som gäller).

Imorgon kommer mitt MAVALA-fynd från igår!





No comments: