Friday, October 15, 2010

Herr A:s utmaning-1

Vad SKÖNT det är med lediga morgnar!

En första provpost med bild idag!

Inget nytt alls för någon men en typ av post jag kommer lägga in fler av, vi kan kalla dem "Herr A:s utmaning".
På mitt arbete jobbar en lite äldre herre som jag på skoj några gånger bett välja ut vilken färg på lacket jag skall byta till, och så visar jag upp resultatet nästa dag. Första gången skulle det vara mörkgrönt, då blev det Nubar Greener. I förrgår valde han lila med glitter och här är mitt val:



Color Club Wild at Heart.

Nu kan man kanske tycka att det inte är så glittrigt i första hand och jag håller med
men detta var det lila lack jag kände mest för just då. Och Herr A var nöjd. Everybody happy!
Holoeffekten lyste för det mesta med sin frånvaro under arbetsdagen då mitt jobb inte är känt för starkt upplysta lokaler eller flödande solljus in genom fönstren, men jag kunde se en effekt eller varmare reflex när jag kikade på naglarna som påminde om köttet i blå plommon. Jättefint.

Inga anmärkningar från mig vad gäller applicering förutom att det nog är bra att kolla noga så man har precis den mängd lack på borsten man tänkt sig, det blev lite mycket ibland.

Note to self: lacka aldrig mer om framför teven i halvmörker. Det blir inte braaa.... :S

No comments: