Sunday, October 24, 2010

lagt lack ligger...eller?

Och här sitter jag och slölyssnar på Yume no tamago från RahXephon-det är som vanligt lite segt(läs: katatoni-trist) på jobbet på en söndag.
Hursomhelst funtar jag lite på det där med lackförvaringen...måste de stå upp, flaskorna? Jämt?

Kan man ha dem liggandes huller om buller i en korg eller låda av något slag?

Bör man skaka dem emellanåt och isf hur ofta? Vad händer om man inte gör det?

Kan lack ta skada av att stå för varmt/kallt? Ett tag i somras hade jag nästan alla lack i sovrumsfönstret som visserligen inte släppte in sol men det blev rätt varmt ibland.

4 comments:

Anne said...

Jag har hört att man ska förvara lack i kylen för bästa hållbarhet

sparris said...

Då har jag äntligen en anledning att köpa en SMEG-kyl m a o... ^^

Anne said...

\o/ Vilken färg?

sparris said...

Samma som extraköket jag tänker bygga bredvid det gamla! :D