Monday, October 18, 2010

lördag på jobbet: NUBAR Black Chrome

En snabb bild bara på lacket jag tog av igår...

Black Chrome är ett väldigt trevligt nästan-svart lack med fint, fint skimmer i som ger det lite djup. Som alla andra av Nubars grejer jag provat så känns det lätt att lacka med och hamnar där det ska.
Notera dock att det blir matt när det torkat. Jag ville ha lite hållbarhet så på bilden är det överlack, Nubars egna Diamont Seal & Shine.
Jag har läst om formulabytet på det topplacket men jag äger bara en enda flaska som jag använt knappt 1/10 av så jag vågar inte uttala mig om huruvida min flaska är av den gamla, bra sorten eller ej. Det är tunt och lättflytande, torkar snabbt men luktar blaha. Varken bättre eller sämre än annat jag provat. Kanske aningen mindre högblankt när det torkat?





Den uppmärksamma kanske noterar att ringfingernageln ser annorlunda ut och det är helt riktigt.
Kvällen innan penslade jag dit ett lager ZOYA Sparkle Gloss för jag var nyfiken på hur det skulle kunna se ut. Finfint!

No comments: