Sunday, October 31, 2010

vintertid: MAVALA 155 Bronze Green

nu spelas: Natsu Mado Hirakettanashi från Natsume Yuujinchou OST

Efter swatchfesten igår var det dags för en riktig manikyr och vad passar väl bättre än mitt fina, fina fynd från i fredags?
Mavala hade inte bara gammalt mög i höst-lineupen utan det här lacket är sprillans tror jag. Sprillans och jättefint!
I flaskan och i skugga ser det ganska cremelikt ut, en grågrön nyans som påminner om lera man kan hitta i kärr(?). Sån var min association iallfall. Plus att det påminner om ett lack jag köpte för miljontals år sedan i ett annat liv(1997 eller så) från Wet'n'nWild som var just grågrönt, men med blått skimmer i rätt ljus. Trist nog var det här på den tiden jag inget visste om över/underlack eller finfina saker som nagellacksthinner, så när det blev för segt och svårt att lacka med så kastade jag flaskan!
Jag letar fortfarande efter det...

Jag var lite orolig över huruvida jag skulle lyckas få med skimret det här lacket har, det är lite hemligt och man får vrida och vända lite på händerna för att se, men även om det döljer sig för tillfället så tillför det något, lackfärgen blir mer levande.
Som synes löste sig det med lite pang på-blixt!
klicka och förstora för det vackra gröna skimret...


Inte helt lätt att lacka med men jag var osedvanligt darrhänt igår...
Väl värt det iallfall. Två lager, bra täckning. Det är också tydligt dämpat grönt i alla ljus, inte som vissa mörkare lack som bara blir svarta(sånt tycker jag är så beigt, no pun intended).

Och nu ska jag sörpla i mig resten av teet innan det kallnat helt! \o

1 comment:

Anne said...

Fiiiint. och när jag tittar igen så ser jag att det är samma färg som
peugeoten (eller var det renaulten? eller båda?) som vi hade på 80 talet!