Tuesday, November 16, 2010

L A GIRL Addict.

nu spelas: Chiisana koujitsu från Hatsukoi Limited OST

Det är nästan löjligt hur mycket jag gillar röda, glittriga lack, ändå använder jag dem förvånansvärt sällan. Vissa ska jag förstås spara till december men det finns ju andra som inte får en att tänka på julafton i första hand.
L A Girl Addict är ett exempel. Tankarna dras mera till hallonsylt sedd genom glasburkens glas(och det är en kvalitet jag letar efter när jag jagar rött glitter). Det ska vara ett djup i färgen, och det har det här.

Lacket kommer från en kollektion som kallas Rock Star, och innehåller en massa skojiga färger. Jag köpte mitt härifrån (är det bara jag som tvångmässigt får det nästan likadant ljudande "kärringkultur" på hjärnan av namnet Cherry Culture?)och fick ligga i bakhåll ett bra tag medan det var slut på lager.

Dumt nog var det ett rent härke att fotografera trots bra ljus, bilderna blev varmare än i verkligheten, jag ser ett vinrött lack med glitterflagor i guld, mörkare och absolut inte så randigt applicerat som det kan verka från fotona. Tycker det känns aningen överexponerat också, mycket märkligt.



naturligt ljus från vardagsrumsfönstret, viss sol kunde skymtas

försökte mig på en blixtbild också, här ser det bättre och mer saftigt ut...

Dock erkänner jag villigt att det VAR randigt under själva lackandet, men tyckte att det rätade upp sig efter tre lager. Seche Vite på toppen för extra glans och djup.

Trots gnöl så är jag faktiskt nöjd och tycker jag hittat ett bra partylack. :)

No comments: