Friday, November 26, 2010

Herr A:s utmaning-3: julkulor på flaska - China Glaze Thunderbird

nu spelas: A/F Tyngdlös. Bara Anders Falks frippa är värd hela pengen. ^^

Idag är det dags för en ny utmaning av herr A- han funderade en stund och återkom sedan med "knallrött!" och jag är ju inte sen att börja röja i min Helmer efter nåt passande.

Kanske att jag har röda som är mer 'knall' än just det jag valde men jag mindes plötsligt en solig dag på semestern när jag swatchade en massa och förfördes av det här lackets blixtrande läckra metallicröda färg. Holy sh*t!

Så, Thunderbird från China Glaze fick det bli. Kollektionen Retro Diva från förra året(men visst känns det som om det var längre sen? Tiden går fort i lackvärlden.) är en samling lack med 70-talstema och tillsammans med Rodeo Diva verkar den hållas av många som en av ChG:s allra bästa kollektioner. Och jag är inte sen att hålla med. Jag diggar det här lacket som fan, pardon my French. Äger även Let's Groove och Stroll varav jag hunnit bära det förstnämnda än så länge.

Två lager på bilderna nedan, inga problem med applikationen. Visst kommer man att tänka på fina röda julkulor i låg belysning? Julvibbarna infann sig ganska omgående. =)


utan blixt, blekt vinterljus


blixt

...å så den obligatoriska posen... :P

No comments: