Monday, November 8, 2010

strålande måndag: ORLY Meet me under the mistletoe

nu spelas: Yorokonderu från Azumanga Daioh OST 2

Dagen började bra, mina paket med ESSIE Going Incognito, OPI Tease-y does it! och ZOYA Valerie damp ner eller ja, brevbäraren var snäll och ringde på så jag kunde få paketen direkt i handen.

Igår var det dags för nytt lack, för självklart fick jag världens jätteflisa på tummen efter att ha prisat Essies hållbarhet. :P Efter viss beslutsångest tog jag Meet me under the mistletoe från ORLYs julkollektion 2010.

Meet me... är systern som stannade hemma medan resten av syskonskaran i Cosmic FX tog första bästa space cruiser ut i världsrymden. Stjärnklara nätter går hon ut på förstubron och tittar upp mot Vintergatan och undrar när hon hör av dem nästa gång.

Det gör henne inte mindre vacker, intressant eller värd att bära dock, imho. Kolla!


skugga



med blixt

Basen är mörkt blågrön som kompletterar de mer smaragdgröna glitterflagorna bra.
Tre lager, jag satt som vanligt och såg knappt vad jag gjorde i kökslampans sken. Det där med tunn basfärg är ett tveeggat svärd, bra för att framhäva glitter ordentligt men det blir f*n så fläckvis applicerat ibland...
I sol och starkt lampsken blixtrar det som grönaktigt socker eller varför inte frost...i morse var det nästan tio minusgrader här. Vinter!