Tuesday, December 21, 2010

en kväll när slumpen avgjorde: CHINA GLAZE Stroll

nu spelas: Yukkuri Ikou från Azumanga Daioh OST 1

Sista (natt)passet på jobbet på jäättelänge och jag tänkte göra som jag gjorde sist, ta med mig nagelfixeriet till jobbet och på så vis döda en timme eller så. Listigt nog så kom jag på alldeles för sent-typ jag-skulle-varit-på-väg-ut-genom-dörren-för-2-min-sedan-sent att jag kanske skulle välja lackfärg också. Heja...

Nedan är vad jag fick med mig:


skugga

CHINA GLAZE Stroll, från kollektionen Retro Diva 2009. En mörkt bär/vinröd nyans med guld- och-inbillar jag mig-silverpartiklar i. Glittret är lite oregelbundet format vilket tillför lite karaktär. Påminner om ORLY Goth på den punkten faktiskt.

Inte helt lätt att lacka med tyckte jag, antingen hade jag för mycket eller för lite färg på borsten vilket var lite svårt att styra. Det blev en aning strimmigt trots tre lager färg.



med blixt framgår det lite bättre hur glittret tar sig ut



och här en bild i klen decembersol...färgtempen är åt skogen men iaf! Sol!

Märkligt nog blev det en massa bubblor i lacket också trots att jag varken satt i drag eller målade speciellt hastigt. Kan det ha varit Diamonts fel? Första gången ever jag fått bubblor så till den grad att det irriterar mig, skumt. Syns bäst på översta bildens ringfinger...

Överlag känns det här lacket okej men jag hade nog hoppats att det skulle glittra mer.

No comments: