Friday, January 21, 2011

CHINA GLAZE Knotty.

nu spelas: Flashbaxx~Sandbank

Jag måste erkänna att den här senaste kollektionen från China Glaze inte skrämmer upp min puls i några större höjder. Marint tema har aldrig lockat mig, jag hatar alla dessa kläder i vitt/blått och lite rött som tycks dyka upp vareviga sommar och har så gjort sedan jag blev medveten om det som kallas mode. Knappar med ankare på får tänderna att krulla sig på mig. Hela seglingsgrejen-nääähhh. Bort.
Dessutom, som helhet tycker jag den här bunten lack ser stökig och rörig ut att titta på, ger lite samma känsla som att gå genom IKEAs barnavdelning, alla fyra primärfärgerna rött/gult/blått/grönt PLAFF på en och samma gång. Gillade det inte när jag var liten och jag gillar det inte nu.

Här är det enda lack jag ville ha från dessa-Knotty. Liksom jag har en böjelse för röda glitterlack så har jag en liknande fäbless för nudelack med skimmer/glitter, jag tycker inte alls de är tråkiga utan gillar kombon lugn nyans + bling.


naturligt ljus, det var ett under att jag lyckades få en någorlunda skarp bild med dagens usla ljusstyrkor :/




blixt



här är väl den mest färgnära bilden tror jag, varmare och mindre genomskinligt

Färgen påminner mig om smörkola och är väl egentligen aningen tveksam mot min hudton, men under dämpad belysning och lampljus ser det helt okej ut! Medan jag höll på och måla tyckte jag mig se att det glittrade till i alla möjliga olika färger, grönt, rosa, blått..
Tyckte det var ganska lättlackat men eventuellt en aning rinnigt. Men som vanligt vill jag ha bredare pensel...
Den som anar vnl kan jag lugna med att det inte är alls lika tydligt i verkligheten. Jag funderade på om jag skulle köra tre lager lack här men iom att jag skulle till jobbet senare på kvällen så avstod jag, jag ville att det skulle vara ordentligt torrt när jag åkte. ergo bara två lager. =)

No comments: