Monday, January 10, 2011

BARIELLE Myrza's Meadow.

nu spelas: detta.

Är det bara jag som får vårkänslor av det här? Inte för att det var vad jag planerade men det var dels en utmärkt rensa-bort-julen-fläkt, dels fick jag en våldsam lust att köpa tulpaner :D

Vilket jag alltid frossar i senvinter/tidig vår. Den riktiga våren lär ju dröja med denna fimbulvinter.

Hursomhelst. Ett gultonat avocadogrönt lack har vi här, med lite spridda glitterflagor. Inte sådär attackpastelligt som brukar se ut som hej kom å hjälp mig mot min hud, utan mer dämpat. Trevligt!

Tyvärr var formulan allt annat än trevlig. Alla Barielles lack som jag beställde förra sommaren lider av samma problem men det här tog nog priset hittills, det var en mardröm att försöka få någorlunda jämnt ditlackat. Det brukar ju klagas på att det blir strimmigt p g a tunn konsistens men det här var tvärtom-tjockt, kladdigt och kletigt och hopplöst att få lagom mängd med på borsten. Det blev inte heller bättre av att jag är darrhänt som en gammal tant...
Jag hoppas dock på att de går att fixa till med några droppar Seche Restore. Eller en halv flaska kanske...

Så lite bilder!


naturligt ljus



Sol! Herregud...

Tog bilden ovanför med den numera rätt trötta julgranen som bakgrund och mellan den och taklampan hade Polarn Pär byggt nät, så-bonusbild på honom(henne?*)




den tog som tur var inte illa upp av att få blixt pang på mitt i synen :P


som så ofta så syns ju glittret bra mycket bättre i flaskan men det är väl en naturlag...

Mycket av glitterpartiklarna syns bara som knottror, var lacket för opakt?
Förutom konsistensen så tycker jag nog att det här lacket är helt okej, jag är inte någon pastellböna av rang så färgen passade mig utmärkt!

*=har namnet Pär någon kvinnlig form? :D

No comments: