Sunday, February 13, 2011

DEPEND 210.

nu spelas: Kimi ni fuku kaze~Shimokawa Mikuni

Ok, jag säger det med en gång: det här lacket är inte speciellt smickrande för mina händer. I skugga får det nån sorts nästan självlysande karaktär som gör att fingrarna ser lite grådassiga ut, samtidigt som det tar fram det röda på nåt mystiskt vis. Det lilla silverskimret hjälper dock upp saker och ting en smula, utan det skulle det nog sett läbbigt ut paw-rihktit som det en gång hette i Hipp Hipp :P

Dessutom var det rent djävligt att lacka med, men det lär ju de flesta gula lack vara. Det är fyra lager på bilderna nedan och tittar man närmre kan man fortfarande se ojämnheter i täckning.

Men, som rubriken säger, en del saker har man inte att göra med för kroppens, utan själens skull. Eller nåt(nu blev det lite pretto...).


indirekt ljus



solljus, tyvärr blev bilden något underexponerad



såhär ser det ju nästan vettigt ut...

Påskstämning, någon? Jag blir uppåt bara av att titta!

3 comments:

Anne said...

Kyckling!!! :-D
Jag gillar den färgen.
Är alla gula svåra att täcka med??

sparris said...

Hm, jag tycker mig läsa överallt hur jobbiga de kan vara men har bara själv prövat detta och China Glazes Lemon Fizz(tror jag det hette). Men trots det är jag sugen på att prova fler, vill hitta ett som verkligen funkar med min hudton.

Mona said...

Detta är en storfavorit, jag kan inte sluta titta på händerna när jag har det på mig trots att det skär sig som satan.