Tuesday, February 15, 2011

ZOYA Mischa.

nu spelas Rojou no Christmas~Shimamiya Eiko(från mini-cd:n Hologram)

Någon kanske fortfarande kan dra sig till minnes att jag nån gång runt jul pratade om något läskigt som komma skulle-inte för att jag TROR att nån minns, men iallafall!

Nu kan kan jag meddela att jag kommit till skott med det hela, och berätta att det läskiga i det här fallet är färgen rosa....väldigt skrämmande och egenartat för mig.

Jag avskyr egentligen rosa. Aldrig gillat rosa kläder, vägrar inreda med eländet och motsätter mig all form av genus-etikettering på småbarn etc etc.
Ändå har det krupit ett och annat skärt/rosa lack i samlingarna, av olika anledningar.

Idag presenterar jag ett felköp, trots ihärdigt googlande efter swatchar så blir det ibland inte som man tänkt sig, folk har olika skärmar, olika kameror och i mitt tycke så är Zoyas websida rätt värdelös på att visa färger på ett vettigt sätt.



indirekt ljus



sol



det är svårt att se men i skugga ser man det silvriga glass-fleck-glittret i flaskan

Det är alltså nån sorts mellanrosa med glass fleck i silver samt mikroglitter i guld. Vad som inte framgick nånstans var att basfärgen var en slags kall nyans som drog åt blekt kött/skinka :S Urrgh... Inte min påse, för fem öre.

Gick dock utmärkt att lacka med, tre lager här som jag lyckades peta dit helt utan incident. Fortfarande VNL dock...

Det var del 1 i den här lilla..eh, serien. Har ett antal fler planerade om jag står ut... :D

No comments: