Sunday, March 13, 2011

CHINA GLAZE Custom Kicks

Har längtat i flera dagar efter ett att får bära en färg som det här, det var alldeles för länge sedan. Just det här lacket har jag använt förut, men det var förra sommaren. På tårna. (funkade utmärkt även om tår oftast är alldeles för långt från ögonen för att man ska kunna uppskatta det diskreta guldskimret som detta smyger med)

Nån annan som får såna plötsliga "jag måste ha den-och-den färgen! NU!"-ryck?

Eftersom det verkar som jag måste lacka på jobbet för att få nåt bytt med någon som helst sorts regelbundenhet så åkte detta på i torsdags kväll, kanske årets segaste afton. Internet tog SLUT.
Kunde riktigt känna hjärnan anta russinform... >_<



indirekt dagsljus



solljus



guldskimret! aahh...



detaljbild för dig som vill närstudera guldet

Jag har inte sett bubblorna på långfingret förrän jag öppnade bilderna på datorn, har min syn börjat flippra ur månne? :O

För det mesta känns lacket aningen dovare, mer dämpat än på bilderna, i elljus t o m helt grönt. Som en ljusare kusin till OPIs Suzi Says Feng Shui kanske?
Två lager, kanske hade klarat mig med ett t o m.

I've been wanting to wear something like this for a long time now, I want spring colors! The shy golden shimmer adds extra appeal to me. Application is excellent, almost total coverage in one coat, but I'm wearing two here. I'm cautious...

1 comment:

GothamPolish said...

I can see the subtle shimmer in your pics! Great color!