Sunday, March 27, 2011

ESSIE Jelly Apple.

jag lyssnar på...dialogen från Senkou no Night Raid som hörs från vardagsrummet...kvalitetskontroll pågår ;)

I torsdags var det riktigt trevligt, födelsedag i familjen och vi hade bokat ett chambre separée på ett ställe som visade sig vara en fullträff! Jättemysigt att få sitta avskilt i ett elegant rum med alla och framför allt att kunna höra vad folk sa. *döv*

Våndades lite inför vilket nagellack jag skulle ta, det skulle ju se festligt ut men till slut körde jag på enkelt rött, det funkade bäst till min svart-vita 60-talsinspirerade klänning tyckte jag. Det blev ESSIEs Jelly Apple, ett -som framgår av namnet- lack med jellyfinish och sådär riktigt gladröd färg!

Egentligen är det i princip identiskt med Guppy #14 som jag visade i höstas, bortsett från att guppyn är ett krämlack.
Jag är alltid nöjd med Essies grejer, de är lätta att peta dit, sitter som berget och torkar hyfsat snabbt.
Här nedan är det tre lager.


indirekt dagsljus




sol




å så flaskbilden...

De svarta prickarna här och där verkade vara nån sorts små fibrer, inget jag såg innan jag fick se bilderna. Begriper inte var de kom ifrån! :O

Som synes i hörnet på flaskan på nedersta fotot så lurar nån sorts magenta-kulör därinne, synlig när man lackat första lagret men det blir flaskfärg med 2-3 lager. Ytterst smärtfri applicering, även för mig och mina rassliga händer.

I chose this-in my book perfect red- jelly polish for a family get-together in the city a couple of days ago. I wanted something classic to go with my Sixties-inspired dress and I feel I made a good choice. :) No trouble whatsoever application-wise, and Essie polish wears really well on me. Apologies for the black spots, they're not noticeable IRL. (3 coats)

No comments: