Saturday, March 12, 2011

NUBAR Jewel.

nu spelas: Duel~Propaganda (som heter Jewel/Duel på min gamla vinylplatta)

Ännu en jobbmanikyr, och kanske den skrafsigaste jag visat här på bloggen för a) tippkrypet visade sig inom några timmar och b) bilderna är tagna efter fyra-fem dar. Hähä.

Men jag gillar lacket! Basfärgen är en finfin brun/taupe/rosa nyans, obestämbar och komplex. Svårfångad då den kan se helt olika ut i olika ljus. Skulle inte ha nåt emot ett lack som bara såg ut så, utan hologlittret detta har. :)

Inte helt oävet att lacka på heller, arbetsljuset på mitt jobb är lite sådär och vad som kan se helt okej ut där kan visa sig ganska skraltigt i bättre ljus...men inte denna gång. Petade dit tre lager för säkerhets skull iallafall.

Jag är löjligt svag för allt som glittrar regnbågsfärgat trots att jag fyller jääättemycket om knappt två veckor, det är nog inte något jag kommer växa ifrån. Längtar så efter sommar så det är någon som helst mening med de riktigt blingiga lacken!



skugga, notera att det alltså inte ser helfestligt ut i diffust ljus



sol



som vanligt ser man glittret bäst på oskarpa bilder



och helheten blev såhär!


Jag blir alldeles lycklig av alla färger, så fint!

Värt att veta: jag har ett lager Seche Vite på de här bilderna, och man kan känna glitterpartiklarnas struktur igenom. Vill man ha det dansgolvsslätt får man köra fler lager. :)

Last weekend I was at work and felt like some multicolored glitter was just the ticket, so here is NUBAR Jewel(sorry for the state of my mani, it's 4-5 days old here)!
A lovely pinky-brown base with rainbow holo that's almost too scattered to be considered holographic. I did three coats, someone better at wielding a polish brush might get away with two. Also, one coat of SV might be insufficient for some, I could still feel the grittiness of the polish through it.
Thanks for reading!

No comments: