Thursday, March 31, 2011

OPI Bikini Envy.

nu spelas: Jōgen no tsuki~Sayaka

Det känns som jag stångar mig blodig mot en vägg som heter Vinter just nu, men jag kunde inte låta bli att försöka få in lite mer vårkänslor i livet fast det yrde en hel massa flingor utanför fönstret när jag valde det här lacket.

OPI Bikini Envy är från en gammal sommarkollektion som hette Beach Party tror jag, och kom ut....förut(vet någon vilket år månne?)

Härlig gammal BT Kemi-formula på den m a o. Härlig att lacka med dock, flöt bra om än lite rinnigt och trots gott om silvrigt skimmer inga direkta ränder. Kunde riktigt se dem plånas ut efter att jag lyft borsten från nageln.
Mumsig grönfärg också; påminner om späda gröna skott. Purjolök? :D

Tre lager här nedanför.


dagsljus




sol, den tittade fram dagen efter




grönt men inte supergrönt, lagom tycker jag!

In another attempt to usher in spring over here I chose OPI Bikini Envy despite the falling snow outside my window. It's an old discontinued color, not sure which year it came out but it has the old, black label formula. Easy to apply if slightly runny for my tastes. This was three medium-thick coats and drying time was good. The color reminds me of new shoots and tender veggies!