Tuesday, March 22, 2011

ZOYA Cheryl.

nu spelas: Mind Killer~Adam Freeland

Nu var det ett sånt där tillfälle när jag gått och längtat brunt igen, de poppar upp emellanåt. Det är nåt så läckert över mörkt, skimrande brunt nagellack. Glammigt men ändå med klass. :)

Förra manikyren med Let's Groove höll f ö vansinnigt bra- över fyra dagar med endast minimalt med tipwear, givetvis bidrog det säkert att naglarna är så korta, men ändå. Mycket bra!

Hade i bakhuvudet att göra en jämförelse över mina skimriga bruna för jag trodde de skulle gå in alla på samma bild, men hej vad jag bedrog mig! De tre jag kom på fick sällskap av två till så då föll hela idén tills vidare....men det bruna ville jag inte vara utan så här är en av dem jag inte burit förut-ZOYA Cheryl.
Lite rödare än mina andra bruna, tittar jag närmare på flaskan ser jag glitterkorn i nästan rent rött/koppar. Men gruvligt fint!

Egentligen är det inget fel på formulan tycker jag, men jag är så långsam när jag lackar att det hinner bli rejält med kladd på borstskaftet vilket är aningens problematiskt. Två lager på bilderna nedan, Orly Bonder/SV som under- resp överlack.


dagsljus




sol. det ser nästan ut som något exklusivt trä




både denna och bilden ovanför är tagna i sol, tro't eller ej




det blev småkladdigt här och var, dagsformen var dålig idag...

I was craving brown again so here is ZOYA Cheryl from one of last year's Fall collections. Applied really well though I was having one of my clumsier days, my apologies for the messiness... This was two medium-thick coats. No issues with dry time or base/top coat combo(Orly Bonder + Seche Vite). This color looks so luxurious!

2 comments:

- said...

Can you believe I don't have a single shimmer brown in my collection? I have only 2 cremes and I don't like them on me. This is really a color I never wear simply because I feel it's almost too hard to find a perfect one. This one however, appeal me a whole lot, very classy and profound. Thanks for the swatch, lady! :)

sparris said...

I'm not picky, I love all browns as long as they're not too taupe-y, those tend to make my fingers look a bit 'eugh'. Odd really, my love of browns since I wouldn't wear brown clothing, it bores me and I feel invisible in brown.