Saturday, April 30, 2011

experiment i grått I: MISA Paint my nails@work & Genie in this bottle

nu spelas: Sai no kuni no Amazons från Arakawa under the bridge OST

Ofta när jag fått hem nya nagellack så ställer jag dem på rad på en hylla i köket eller vardagsrummet, gillar att låta dem stå framme ett tag istället för att direkt sorteras ner i nån låda nånstans. Man lyckas ju ändå så lätt glömma vad man har och inte har :O

Hursomhelst köpte jag några lack ur båda MISAs vårkollektioner, 9 to 5 och Wishes. den förstnämnda är alla mer eller mindre grå cremelack(se Office Polish-tics några inlägg ner), den senare lite gulligare, mer typiska vårlack med pastell och skimmer i olika färger.

Ståendes tillsammans i vardagsrummet på hyllan ovanför skänken så tyckte jag dagens lack hade grundfärgen gemensam, det var mer eller mindre samma grå nyans, Genie in this bottle har nån sorts lavendellila skimmer också. Tänkte jag skulle försöka mig på att göra nån sorts layeringexperiment. Såhär blev det.

Först Paint my nails@work ensamt:










trivsam grå ton, hyfsat neutral


Även den här flaskan var kletig och dryg att jobba med, lacket trådade sig och var allmänt jobbigt. Grr. Två lager.

Genie in this bottle blir såhär med två lager utan nåt under:












Och ihop ser det ut som följer(2 lager PMN@W, 1 lager Genie)






Det var något lättare att handskas med. märkte dock två saker: basfärgen är ljusare och mer opak än vad som kanske hade varit lämpligt för sånt här, samt att det är rätt strimmigt. Mycket av detta döljs ju av bottenlacket.

På det hela taget är jag nog varken nöjd eller missnöjd, det såg inte helt och hållet ut som jag trott men inte fullständigt fy skam heller. Ingen skrämmande skillnad men lite mer homogent och ger ett mer arbetat utseende. Kul att testa iallafall! :)


Since the base colors of MISA Paint my nails@work and Genie in this bottle seemed so similar, I tried a little layering today; two coats of Paint, one of Genie, While it didn't look exactly as I had imagined it would, I'm not totally disappointed.

No comments: