Thursday, April 28, 2011

bottle of butterfly wings: NUBAR Reclaim

nu spelas: inget alls...

Min finaste holo! Också den första riktiga jag bar. Jag var fullständigt hänförd den dagen jag satt på balkongen och lackade med detta första gången. Det var som en fjärilsvinge!

Den gången var det lite knepigt att få det att fästa och det satt inte alltför länge utan att chippa men i år hade jag beväpnat mig med Nfu Oh Aqua Base och det var en klar förbättring. Detta underlack är- som jag antar att namnet också antyder- vattenbaserat, för det luktar knappt något alls och har en väldigt annorlunda konsistens jämfört med andra underlack. En mjölkig, lite tjock vätska som man får vara på alerten med för det blir gärna för mycket på borsten. Torkar dock ganska snabbt och Reclaim fäste klanderfritt. Bra produkt!



inte så fräsigt i skugga även om den gröna nyansen tilltalar mig



men i sol! i sol!



jag har överlack på dessa bilder, trots att det dödar holoeffekten en aning, hatar att gå med chippade lack på jobbet =)


I vanlig ordning gör ju bilder aldrig ett sånt här lack rättvisa, men ger en aning om hur det tar sig ut. Roligt nog har jag en ring med en sten som nästan är samma färg som basfärgen i det här, men det kom jag inte på förrän i morse. Får slänga upp en bild på kombinationen kanske.


My absolute favorite among holos, this is NUBAR Reclaim from the Going Green collection. There's something so fascinating about the green base color and the soft, shimmery holo, I could just go on staring at it. It's probably a good thing I don't drive :D


I used Nfu Oh Aqua Base under this and so far(3 days) it's held up with just one small chip. I used top coat as well, I don't like going to work with shabby-looking nails.

Does anyone know of any other really GREEN holos?

No comments: