Tuesday, April 26, 2011

smygholo: H&M Cha Cha

nu spelas: ねむねむ天使~Masumi Itou

Här ett gammalt H&M-lack, mitt enda faktiskt som jag köpte tidigt förra sommaren när jag just fått upp ögonen för alla fantastiska lackfinishar som finns. När jag begrep att jag stod och fingrade på ett hololack i butiken slog jag till snabbt som bara attan. Nu är det ju en förhållande vis svag holo men-en sån i handen var bra mycket ballare än tio Nfu Oh i en webshop långt härifrån ;)

Jag skulle gå med moderskapet på afternoon tea på Grand Hotel i stan(kan inte nog rekommendera det btw) och ville ha nåt rätt neutralt och stilfullt-vilket det här är så länge man inte går ut i solen. Då blir det neutralt med smygdisco... :D

Inga som helst problem att lacka dit, höll som en dröm i sex dar och glittrar som sagt rätt mysigt med rätt belysning. Och sån har åtminstone jag haft hela påsken!

Pinsamt nog har jag glömt hur många lager det blev men jag skulle tippa på tre.



lagom beige i indirekt ljus-



fortfarande beige men med en regnbågstouch i sol



det enda jag kanske skulle önskat var att basfärgen varit lite starkare brun


This is the very first holo polish I got my hands on- H&M Cha Cha. Long gone from shops I guess, not a strong holo but I was so excited to find it early last summer, when I was just getting into polish in a big way. A neutral, brown-ish base color and pretty, if weak, scattered holo particles. I like it!
Since I wore this for six days I've forgotten how many layers this was but I guess...3?

No comments: