Wednesday, July 13, 2011

L A GIRL Color Addict Intoxicate.

jag lyssnar på... Nightwood~Uyama Hiroto


Lack nr 2 från Color Addict-serien, idag mörkt auberginelila men med samma fina guldskimmer.

Inte mycket att tillägga egentligen, samma egenskaper på det här lacket som Disorder, d v s väldigt enkelt att ha och göra med. Dock har jag nog nu med säkerhet konstaterat att jag har en dålig flaska Diamont, det tog banne mig mer än 12 timmar att få eländet torrt utan att få märken.



indirekt ljus



det ser verkligen fantastiskt ut i sol







en extra bild bara för guldstrimmorna i flaskan =)

Man bör kanske vara medveten om att utan sol så är det ett mörkt varmlila lack, det sprakar inte särskilt mycket om det men jag gillar nyansen väldigt mycket.

Another one of the Color Addict polishes, this is Intoxicate, a deep eggplant color. It too has the beautiful golden shimmer(do all these have it perhaps? These two are the only ones I've seen IRL) which lights up in full sun, in more subdued lighting it's not as apparent though it lends the color some warmth. No application problems whatsoever and I guess it would have dried fairly quickly had I not chosen new-formula Diamont. As it was it took half a day =_=

No comments: