Sunday, August 28, 2011

COLOR CLUB Noveau Vintage.

jag lyssnar på..Sawayaka na shunkan från Sasameki Koto OST -Sasameko oto-

Idag har vi ett lack som ska komma att visa sig vara rätt beige, tyvärr, beigt i synnerhet som det var det enda jag föll för och ville ha från Color Clubs höstgrejer. De övriga i kollektionen lockade mig knappt alls.
Lite synd på så rara ärtor, som synes här nedan i flaskan är lacket fullt av grönt skimmer och jag tyckte kombon såg så intressant ut. Hade bilden i huvudet av mörkare brunt och så det är läckra gröna liksom flytande i det. Men icke.
Det gröna syns knappt alls på nageln, det är mer en sval/neutral brun färg med guldskimmer. Tittar man närmre ser man gröna och röda skimmerpartiklar förstås, men helhetsintrycket är guldigt brunt. På ett aningen tråkigt vis tyvärr, hade förväntat mig mera.






Bara två bilder idag, så less var jag på eländet. Ok att jobba med, dock är basen rätt tunn så det krävs tre lager för att få det helt opakt.

Here's Color Club Nouveau Vintage, the only polish I wanted from CC's fall collection. I was prepared to be wowed(green shimmer in a brown base? yes plz), but this was way too muddy and dull to be much fun imho. Too bad. Maybe I'll feel differently about it once we're further into fall. Nothing wrong with the formula though so perhaps the other polishes in the collection are similar. (3 coats, the base is kind of thin)

No comments: