Monday, October 10, 2011

butter London Bumster.

Mmm blek senapsgul, en färg som bara en galning kan tycka är en bra idé som nagellack :D

Seriöst, ser någon enda människa bra ut i den här kulören? På riktigt?

Missförstå mig rätt; jag är inte den som tycker att man ska undvika såna färger, det är bra mycket roligare med de okonventionella lacken. Och jag skulle bära det här oavsett om jag såg ut som skit i det eller ej.

Om lacket som sådant kan sägas att det är rätt tjockt vilket gör det lite svårmanövrerat-i teorin skulle ett lager kunna täcka men jag fick ofelbart tynnre fläckar här och där som jag fick gå över med ett lager till för att få en heltäckande färg. Den tjocka konsistensen gör också att det gärna blir lite randigt vilket överlacket inte alltid råder bot på. En kinkig och inte så publikfriande skönhet med andra ord. :)







Bara skuggbilder, ljuset ute är ett skämt idag.


One of butter London's more interesting shades, here's fugly-cool Bumster. I'm sure everyone knows the story behind it, no need for explanations. I like it a lot but application is a bit of a chore, it's a thick, viscous polish which doesn't always go where you want it to, so while one coat is technically enough for opacity it more often than not gets streaky and patchy. I did two, plus top coat.

2 comments:

Anne said...

Gillar den ju.

sparris said...

Ja, man gör ju det. =)