Tuesday, January 31, 2012

China Glaze Unplugged.

och här lyssnas det på...Severe training från Sky Girls OST -attans bra OST och attans bra anime-men jag är ju partisk när det gäller tjejer-i-rymden...eller det här fallet luften :P

Ännu en skönhet jag kunnat svära på att jag visat, den här gången från den finfina kollektionen Ecollection som tillsammans med OMG-lacken var China Glazes vårkollektion 2008. Finfin samling lack, utöver dagens mörkbruna läckerhet har jag hittills samlat på mig Hybrid, en ljusare brun med silverskimmer samt Solar Power(knallgul). Den vackert blå Shower Together vore inte dum den heller....










Nåväl. Två lager räckte för mig, kanske att det var aningen rinnigt men det kan lika gärna varit jag som hade en fumlig dag...

Basen är rödbrun men det går som synes mer åt chokladhållet(och nu minns jag såklart de sjukt goda kakorna(varning! beroendeframkallande!) som står i skafferiet och väntar på sällskap av lämpligt te....) när det når full täckning. Jag vet inte hur mycket som syns på andras skärmar men medan jag plåtade kunde jag genom kameran se både röda, gröna, blå och gula mikroglitter i solen. Kanske om man klickar upp bild två till full storlek?


As a lover of dark browns-preferrably shimmery ones-this was a must-have for me. It's that perfect, chocolatey hue I love the most, and application was good if perhaps slightly runny. Two coats, dries fast!

2 comments:

Peter(nagellacksfreak) said...

Hur grym som helst! Var har du köpt denna underbara skönhet? I dag var jag o handlade mat o gick förbi ett nagellacksställ o med hem köptes Mini Colour Club nr 220(seduction) ett ganska knallrosa lack, ska testa i morgon på tårna. Vilket favoritlack har du till tårna?

sparris said...

Tack! De allra flesta lack har jag köpt på eBay, där finns väldigt mycket från gångna års kollektioner, jättebra om man som jag jagar enstaka lack. Det är också populärt att köpa nya lack från just China Glaze och en del andra märken från Transdesign, men jag har personligen inte provat den butiken.
Color Club är ett schysst märke!

Hm...tåfavvos...ett av dem är China Glazes Custom Kicks, eller från deras julcollex 2010 det olivgröna Peace On Earth, otroligt vackert guldgrönt och lätt att lacka med. Och så Nubars Black Chrome!