Saturday, March 24, 2012

CHINA GLAZE Breakin'.

jag lyssnar på...Shuppatsu från Kukikodans album Melody


 Efter att jag tagit bort det blå gick jag raka vägen till Helmern och rev fram alla orange lack jag hittade, nu blir det banne mig FÄRG!

Och det tycker jag faktiskt jag fick. Kanske inte den orange som jag ser bäst ut i men vem bryr sig? Man blir ju glad!

Bara halvkul formula på det här dock, plus att det luktade rejält illa. :S

Det krävdes tre lager för att jag skulle sluta tycka det såg ut som om nagelbädden sken igenom så det blev mörkare partier. Visserligen kamouflerar guldglittret en del av det men stör man sig så stör man sig. Ju?

Skojade till det med torkdroppar också för att vara säker på att hela klabbet torkade ordentligt. På det hela taget är jag mer än nöjd dock!

















I'm so longing for color right now so nothing short of bright orange could make me happy today. Hence, Breakin'. (I have two other oranges from the same 2009 collection on the way, incidentally)


Great color, bad smell, tricky formula which took three rather thick coats to get opaque. But color! Color!


It must be Spring...

No comments: