Thursday, May 30, 2013

MAVALA Sparkling Red.

just nu Sakamoto Maayas 'Setsuna' ur högtalarna


Undrar just lite löst om Mavala tänkt på att "sparkling red" låter mer som rödtjut än nagellack?

Nåväl. Det föll sig som så att jag gick förbi en back blandade Mavala-lack när jag var på Kicks i annat ärende för några veckor sedan. Det här lacket stod ut bland de jag hittade då och fick följa med hem.
Hade dock inget lämpligt i baracken att ha under så det fick vänta, till min inte helt obetydliga frustration.









Det är alltså röda och silverfärgade partiklar, de silvriga reflekterar i regnbågens alla kulörer i rätt vinkel/ljus. Ska man kalla det holopartiklar? Jag vet faktiskt inte.
Attans uppiggande en dag efter genomlevd kräksjuka i alla fall. Jag lade två lager över likaså två av ORLY Glam. Tycker inte riktigt att jag fångade det glittriga som jag ville men kom kanske en bit på väg?

Som vanligt är det oskarpa bilder som ger en bättre känsla för vad lacket har att bjuda på. Nedersta bilden är från mobilen FYI.










Random purchase from a few weeks ago, Mavala's Sparkling Red which I'm guessing is from some winter/holiday collection of theirs, I found it in a bargain bin in May so I wouldn't know.
Two coats here over ORLY Glam. For a completely even, high-shine surface I'd probably have needed two coats of top coat, but used only one so it's still slightly gritty but not so much that it bothers me.


No comments: